تودوزی زانتیا

دوستان عزیز و مشتریان محترم سلام .

با تودوزی و هنرنمایی دیگر در خدمت شما هستیم .

خودرویی که در ویدئوی بالا مشاهده کردید هنگام مراجعه به فروشگاه روکش پارسه وضعیت بسیار نا مناسبی داشت .

تودوزی زانتیا

تودوزی زانتیا

فلاپ های رودری کاملا از بین رفته بود و دارای شکستگی های در سطح پلاستیکی خود بود .

صندلی ها فاقد تودوزی سالم بودند .

فوم های صندلی کاملا نشست کرده بودند و در برخی نقاط کاملا فلز اسکلت صندلی حس می شد .

سقف خودرو کثیفی را به خود جذب کرده بود و رنگی خاکستری به خود گرفته بود .

به طور خلاصه اتاق داخلی خودرو کاملا از بین رفته بود و نمایی زشت و نا مناسب را به خودرو داده بود .

مراحل و پروژه سختی پیش روی کادر متخصص فروشگاه روکش پارسه بود .
اما ما مثل همیشه قوی و ماهرانه وارد عمل شدیم .

از ابتدا تا انتهای تودوزی

ابتدا به بازسازی و تعویض فوم های صندلی پرداختیم .

برخی قسمت ها فوم سالمی داشت اما کمی نشست کرده بود که با ” بادگیری ” نشست فوم صندلی را رفع نمودیم .

در بعضی قسمت ها فوم صندلی دیگر غیر قابل استفاده شده بود و ما با تهیه فوم این قسمت ها ،
آن را تعویض کردیم .

البته در خرید فوم ها بسیار حساس عمل کردیم و از فوم های سرد درجه یک اصلی شرکتی برای
این تودوزی استفاده نمودیم .

سپس شروع به الگو برداری از صندلی ها کردیم . الگویی متفاوت از تودوزی فابریک اتومبیل زانتیا انتخاب کردیم .

برای این تودوزی از بهترین نوعه چرم مصنوعی استفاده شد .

در قسمت های وسط طرح سه بعدی با دستگاه دوخت حرفه ای ایجاد کردیم .

بعد از اتمام تودوزی صندلی ها ، به تودوزی و بازسازی فلاپ رودری ،
سقف و غربیلک فرمان مطابق تودوزی صندلی ها پرداختیم .

در ادامه به بررسی قطعات تودوزی  شده و چگونگی بازسازی قطعات از بین رفته داخلی این خودرو می پردازیم .

تودوزی صندلی خودروی زانتیا

برای این که تودوزی صندلی ها به بهترین شکل انجام گردد ابتدا بایستی صندلی فوم ها و اسکلت مناسبی داشته باشد .

صندلی های این خودرو دارای مشکلات و معایبی بود که ما آن ها را برطرف نمودیم .

بعنوان مثال جک صندلی که وظیفه تنظیم ارتفاع صندلی خودرو را در قسمت راننده به عهده دارد ،
از کار افتاده بود و دیگر ارتفاع صندلی راننده قابل تنظیم نبود .

ابتدا علت بروز این مشکل را بررسی کردیم و بعد از بررسی های انجام شده دریافتیم که این جک نیازی به تعویض ندارد .

جک را بازسازی و تعمیر کردیم و نقاطی که شکسته بود را جوش برق به هم متصل کردیم .

بعد از بازسازی ، تعمیر و تعویض معایب موجود در قطعات صندلی ( فوم ، اسکلت ، جک و … ) شروع به
تودوزی صندلی کردیم .

با نمایش نمونه کار های قبلی تودوزی و بنا به سلیقه و درخواست مشتری الگوی وسط طرح لوزی را روی تودوزی صندلی
این خودرو اجرا کردیم .

هنر تودوزی

تودوزی با این الگو بسیار زمان بر و دشوار است .

گرچه سختی زیادی کشیدیم و نسبت به سایر تودوزی ها زمان بیشتری صرف کردیم اما کار بسیار زیبا و خاصی به مشتری
ارائه کردیم .

تودوزی صندلی این خودرو تلفیقی از هنر و تخصص است .

بازسازی صندلی های این خودرو در نگاه اول کاری نشدنی بود اما ما توانستیم .

صندلی های این خودرو بعد از تودوزی به گفته مشتری بسیار عالی و راضی کننده بود .

تودوزی و بازسازی سقف خودروی زانتیا

سقف این خودرو رنگ خود را در اثر گذشت زمان تغییر کرده بود و چرک شده بود .

و چون جنس سقف داخلی این خودرو از مخمل بود ، قابل شستن و تمیز شدن نبود .

چون زمان زیادی از کثیف شدن این سقف می گذشت ، الیاف این مخمل کثیفی ها را در خود نگه داشته بودند .

علاوه بر کثیفی و تغییر رنگ ، شکستگی هایی ناشی از عوامل مختلف نیز روی سقف موجود بود .

ابتدا بعد از باز کردن سقف این خودرو ، شکستگی ها را رفع و آن را به صورت فابریک تودوزی کردیم .

تغییر رنگ ناچیزی بین تودوزی فابریک سقف خودروی زانتیا و تودوزی انجام شده در سقف این خودرو وجود دارد .
علت این که کیم تیره تر است عدم نمایان شدن کثیفی ها در تودوزی این سقف می باشد  .

در تودوزی سقف این خودرو از مخمل درجه 1 اصلی ژاپنی استفاده شده است .

این مخمل  کاملا قابل شست و شو است و به راحتی با دستمال و اسپری های مخصوص قابل تمیز شدن می باشد .

تودوزی فلاپ کیسه هوای داشبورد خودروی زانتیا

کیسه هوای این خودرو در اثر تصادف عمل کرده بود و موجب شکسته شدن در فلاپ پوشش مخزن کیسه هوا روی
داشبورد شده بود .

تهیه کردن این فلاپ در بازار کاری بسیار سخت ، زمان بر و پر هزینه بود که ما به جای تهیه و تعویض این قطعه ،
آن را تودوزی کردیم .

ابتدا شکستگی حاصل را تعمیر کردیم و سپس روی آن را با چرم مشابه داشبورد خودرو ، تودوزی کردیم .

بعد از تودوزی تغییری در داشبورد مشاهده نمی شد و بسیار حرفه ای و غیر قابل تشخیص تودوزی شد .

تودوزی فلاپ رودری زانتیا

برای تکمیل این تودوزی و افزایش زیبایی این کار ، ما فلاپ های رودری این خودرو را نیز تودوزی کردیم .

طرح و الگوی تودوزی فلاپ رودری زانتیا را مطابق تودوزی صندلی ها انجام دادیم .

در قسمت هایی از فلاپ رودری طرح 3 بعدی لوزی ایجاد کردیم تا نمای آن با صندلی ها جلوه خاصی را ایجاد کند .

البته همانند سایر قطعات داخلی این خودرو دارای شکستگی هایی بود که آن ها را برطرف کردیم .

طیف رنگی استفاده شده در این تودوزی کاملا مطابق یکدیگر هستند .

درباره جنس تودوزی اتومبیل زانتیا

در این تودوزی از جنس چرم مصنوعی مخصوص مصارف تودوزی خودرو استفاده شده است .

این چرم بسیار با کیفیت است و به دلیل طرح های ریزی که دارد نمای زیبایی به تودوزی خودرو می دهد .

تمیز کردن این تودوزی ( صندلی ها ، رودری و … ) نیز بسیار آسان است .

نمونه های دیگر تودوزی ما را در اینستاگرام ببینید  .